8 pomocnych narzędzi w badaniu Social Mediów

 Zainspirowany artykułem w www.quertime.com oraz rozmową z dr Sabiną Cisek, ekspertem w zakresie wyszukiwania i udostępniania informacji, sporządziłem notatkę o interesujących 8 pomocnych narzędziach w badaniu Social Mediów. Jest to katalog absolutnie notatkowy, otwarty, więc śmiało dopisz tu to czego brakuje.

1. Social Searcher - bezpłatna wyszukiwarka mediów społecznościowych. Umożliwia wyszukiwanie treści w sieciach społecznościowych w czasie rzeczywistym i zapewnia głębokie dane analityczne. Użytkownicy mogą wyszukiwać bez logowania się do publicznie publikowanych informacji na Twitterze, Google+, Facebooku, YouTube, Instagramie, Tumblrze, Reddit, Flickr, Dailymotion i Vimeo. Użytkownicy mogą także zapisywać swoje wyszukiwania i konfigurować powiadomienia. Funkcje Premium obejmują: zapisywanie historii, eksportowanie danych, integrację API, zaawansowaną analitykę, natychmiastowe powiadomienia e-mail. 

1. Social Searcher - bezpłatna wyszukiwarka mediów społecznościowych. Umożliwia wyszukiwanie treści w sieciach społecznościowych w czasie rzeczywistym i zapewnia głębokie dane analityczne. Użytkownicy mogą wyszukiwać bez logowania się do publicznie publikowanych informacji na Twitterze, Google+, Facebooku, YouTube, Instagramie, Tumblrze, Reddit, Flickr, Dailymotion i Vimeo. Użytkownicy mogą także zapisywać swoje wyszukiwania i konfigurować powiadomienia. Funkcje Premium obejmują: zapisywanie historii, eksportowanie danych, integrację API, zaawansowaną analitykę, natychmiastowe powiadomienia e-mail.

2. PiPL – największa, profesjonalna na świecie wyszukiwarka osób. Umożliwia nieograniczoną liczbę wyszukiwań, wyższy współczynnik dopasowania i pełniejsze wyniki.

3.  Talkwalker.com - zaawansowany system oparty na sztucznej inteligencji. Z łatwością śledź najlepsze hashtagi i analizuj, które kanały.

4. Social Mention to platforma do wyszukiwania i analizy mediów społecznościowych, która agreguje treści generowane przez użytkowników z całego wszechświata w jeden strumień informacji. Pozwala to na łatwe śledzenie i mierzenie tego, co ludzie mówią o Tobie, Twojej firmie, nowym produkcie lub dowolnym temacie w sieciowym środowisku mediów społecznościowych w czasie rzeczywistym. Social Mention chwali się, że monitoruje ponad 100 serwisów społecznościowych, w tym: Twitter, Facebook, FriendFeed, YouTube, Digg, Google itd.

5. Buzzsumo.com - szuka popularne treści dla każdego tematu lub domeny, posortowane według udziałów społecznościowych. Możesz wyszukiwać słowa kluczowe, aby znaleźć popularne artykuły na ten temat. Alternatywnie możesz umieścić wyszukiwanie w cudzysłowie (np. "Open innovation"), aby wyszukać dłuższe wyrażenie. Domyślnie wyniki są zwracane przez całkowite udziały, ale jeśli chcesz zobaczyć, które artykuły osiągnęły najlepsze wyniki w danej sieci, możesz to zrobić, korzystając z menu rozwijanego po prawej stronie. 

6. Uvrx Social Search - połączenie wielu niestandardowych wyszukiwarek Google, które umożliwiają użytkownikom wyszukiwanie w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, MySpace, LinkedIn, Plaxo, Bebo, Tumblr itp.

7. Twitter.com/search-advanced – wyszukiwanie zaawansowane po słowach, hashtagach, kontach itd.

8. Hashtracking - narzędzie do wyszukiwania i śledzenia hashtagów na Twitterze i Instagramie w czasie rzeczywistym. Hashtracking oferuje również dane historyczne.